torsdag 20 maj 2010

Eagle vs Shark

Jag såg en film på underbara SVT häromdagen, Eagle vs Shark.

Det är en Nya Zeeländsk film med Jemaine Clement från Flight of the Conchords i den manliga huvudrollen. Med samma typ av skruvade och nedtonade humor som i tv-serien lyckas de dessutom lägga in en härlig trovärdig romantisk historia, en mångfacetterad kvinnokaraktär, en unik syskonrelation och en dödsfajtsscen.

Man blir så glad när man hittar sådana här korn. De gör det lättare att ta sig genom vardagen. Om ni inte har sett filmen, gör det.

Den har dessutom, kan jag med viss säkerhet säga, den roligaste misshandelsscenen av en rullstolsburen man genom hela filmhistorien.

4 kommentarer:

  1. Ja! Den har jag sett delar av bara. När man jobbar på ett gruppboende och en av de boende har canal digital och man är inne i hans lägenhet tre gånger under en film. Kan säga att jag blev intresserad av filmen, den verkar minst sagt skruvad!

    SvaraRadera
  2. Skruvad och alldeles, alldeles underbar...

    SvaraRadera
  3. Då blir jag så illa tvungen att se den.
    Förresten: tack för fina länken!

    SvaraRadera
  4. Jag kan ju inte ha en blogg utan att rekommendera dig. Jag var tvungen att lista ut hur man gjorde bara!

    SvaraRadera