tisdag 31 augusti 2010

Jonas goes mainstream

Toy story 3 har tagit sig in på topp-tio-listan över mest inkomstbringande filmer någonsin och är därmed också den mest framgångsrika animerade filmen. Som Pixar-entusiast känner jag viss skam över att jag inte har sett någon av Toy story-filmerna än, men det ska snart åtgärdas.

Jag har flera gånger beklagat mig över hur dålig jag är på filmhistoria, att det är många klassiker som jag inte har sett än. Däremot får man säga att jag har hyfsad koll på box-officefilmer. När jag har sett Toy story 3 ligger den mest inkomstbringande film, som jag inte har sett, på 23e plats. Transformers 2 – Revenge of the fallen.

Av filmerna på topp 100 har jag sett 87. De flesta av de sista kommer jag snart att se (som senaste Shrek, Hur man tränar sin drake och så Twilightfilmerna), det är egentligen bara Clash of the titans och Pearl Harbor som inte känns så aktuellt. Vet inte riktigt vad jag vill säga med det här inlägget, men jag tyckte att det var ganska kul att konstatera. Jonas är en liten mainstreambracka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar