fredag 17 maj 2013

ESC-tippning

Inför kvällens final kommer här en uppdaterad tippning, men då jag bara hade 14/20 rätt på finalbidragen ska kanske inte någon större vikt läggas vid den. Varsågod ändå:



1. Ryssland
2. Italien
3. Sverige
4. Danmark
5. Grekland
6. Irland
7. Nederländerna
8. Azerbajdzjan
9. Ukraina
10.Ungern
11. Belgien
12. Finland
13. Georgien
14. Rumänien
15. Norge
16. Malta
17. Estland
18. Tyskland
19. Frankrike
20. Island
21. Moldavien
22. Vitryssland
23. Armenien
24. Spanien
25. Storbritannien
26. Litauen

Jag hade länge Storbritannien på sista plats, men att Litauen fick startplats 2 i finalen gjorde att jag fick ändra mig. Ryssland som vinnare är en chansning, det roliga är att det kan bli lite vilket land som helst som vinner. Jag hoppas på stor spänning och en jämn final. Mina favoritlåtar är Ungern, Nederländerna, Sverige och Frankrike som tyvärr slarvas bort som finalens första bidrag, när det hade kunnat lyfta ett såsigt mittenparti istället. Och sedan finns Rumänien, som spelar i en egen division. Låten är inte bra, det är den inte, men numret är samtidigt är det något av det mest fantastiska som har visats i en ESC-final. För Sveriges chanser är det tur att Bonnie Tylers sömnpiller fungerar som buffert bidragen emellan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar