fredag 17 december 2010

Euskefeurat i mitt hjärta!

Okej, jag försöker att skriva ett inlägg på fyllan, så får vi se hur det går. Jag vill bara säga några ord om Euskefeurat, världens bästa svenska band någonsin. Så lätt det känns, när man hör deras låtar, att ta politisk ställning, bli ilsken och fråga vad fan vi håller på med. Det är så vackert när man låter sig svepas med av musikalisk genialitet, textmässig virtuositet och politisk träffsäkerhet.

För er som inte än har upptäck Euskefeurat, det återuppväckta Euskefeurat, så kan jag rekommendera det mesta, men börja från början med skivan Levandes och arbeta er framåt kronologiskt. Om ni inte kan få tag på den så finns deras samlade verk på Spotify, och om ni inte kan få tag på dem därifrån så får ni höra av er, för då bränner jag mer än gärna skiva efter skiva åt er för att ni ska få njuta av samma estetiskt fulländade musikupplevelse som jag har fått från barnsben till dags dato. Annars bränner jag en samlingsskiva av det ni behöver. Jag menar det, hör av er så bränner jag och ser till att branden förs vidare till nästa generation.

Euskefeurat i mitt hjärta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar